18 Şubat 2013 Pazartesi

Deniz Zeynep 1 Yaşında

"Çocuğun olunca zaman daha hızlı geçer" derlerdi de inanmazdım. Anne olunca büyüklerin söylediği her şey bir bir doğrulanmaya başladı. Biricik meleğimiz Deniz Zeynep artık 1 yaşında. Hamilelik heyecanı, stresli testler, mide bulantıları, karnımdaki tekmeler derken ha doğdu ha doğacak dediğimiz günler geri kaldı...Küçük Deniz kızı doğdu ve 1 yaşına geldi. Hem onun için hem de bizim için en mühim ve belki de en zor sene hızla geçip gitti. Uykusuz geceler, insanlık için küçük ama bizim için büyük adımlar, onun dünyaya bizim ona alışma süreçlerimiz derken aylar birbirini kovaladı. İlk günler gözlerini açamayan, üç ay boyunca kendi bedenini annesinin parçası zanneden minik böcek önce bakmayı sonra görmeyi ve zamanla da izlemeyi öğrendi. İzledikçe meraklandı, meraklandıkça keşfetmeyi öğrendi.  
Doktorum bana hamileyken istediğim bebeği sürekli hayal etmemi tavsiye etmişti. Bilmiyorum tesadüf müdür yoksa etkisi olmuş mudur ama Deniz kızım şu ana kadar hayallerimdeki bebek oldu. Munis, güler yüzlü, huzurlu, sakin ve mutlu bir bebek. Bizi hiç üzmedi. Biz de ona hak ettiği huzurlu aile ortamını vermeye çabaladık. 
İlk üç ay gaz sancıları çektik, eve geldiğimiz birkaç gün emzirme sorunları yaşadık, ateşlendiğinde başucunda sabahladık ama onunla geçen 1 sene yaşamımızın en keyifli senesiydi. Kim inkar edebilir ki bir bebeği büyürken izlemek dünyanın en büyük macerası'dır. Kim inkar edebilir ki dünyanın en zor ama en güzel işidir bir bebeği büyütmek ve yaşama hazırlamak...
Deniz'in doğumu beni de her kadın gibi büyüttü, olgunlaştırdı ve büyük değişiklikler yarattı. Hayata, dünyaya bakışım değişti. Önceliklerim, tepkilerim, hayallerim farklılaştı. Ama en önemlisi artık önce kendimi, kızımı ve ailemi düşünür oldum. Belki çok doğal ve biraz bencilce ama huzurumuzu kaçıracak her insan,her varlık veya her olay  artık hayatımdan uzak dursun istiyorum. Zorunluluklardan, mecburiyetlerden mümkün olduğunca kaçınmaya çalışıyorum. Çünkü biliyorum ki mutlu anne, mutlu baba, mutlu ortam eşittir mutlu bebek. Benim ilk amacım da Deniz kızının önce sağlıklı sonra huzurlu ve mutlu bir çocuk ve birey olması. Buna göre atacağım tüm adımlar bir "anne" olarak bana mübahtır artık :)
Deniz'in bu ilk ve zorlu senesinde yanımızda olan ailemiz ve dostlarımız da bu yazıdan eksik olmamalı tabi. Onlarsız Deniz kızı asla bu kadar mutlu olamazdı. Gösterilen sonsuz sevgi ve ilgi mutlu yaşamın temellerini atmasına çok yardımcı oldu. Bu yazıyı okuyan ve yanımızda olan herkese başka anneler ve babalarımıza teşekkürü borç bilirim :)
Nice yeni yaş yazılarımız olsun..Bol bol yazalım Deniz kızı büyüyünce hepsini okusun...
Mutlu seneler ufaklık..Sen iyi ki doğdun, iyi ki bizim kızımız oldun. Allah seni bizden bizi senden ayırmasın. Yetişkin olduğunu, anne olduğu görelim..

Hiç yorum yok: