27 Ocak 2011 Perşembe

Deniz'e Doğru

Bülent Ortaçgil'in son albümünü canlı dinleme fırsatım oldu. Yıllar sonra yepyeni şarkılarla tanışmak çok güzeldi, her zamanki gibi kendine has ve huzur vericiydi. Ama en çok 'Denize Doğru' şarkısı etkiledi beni. Hani okuyunca "ben yazmalıydım" dediğiniz şarkılar, şiirler, kitaplar vardır ya..İşte tam da öyle hissettim şarkının sözlerini duyduğumda. Bence herkes kendini bulacaktır. Ama benim için hayatımdaki ve bana dair çok şeyi ifade eden sözler. 


çözdüm her şey çok basit denize doğru
üç beş dakika yeter derdimi anlatmaya

zaten çoğu şey değmez çok konuşmaya
denize doğru denize doğru
düşlerimde bile kaçtım denize doğru
aslında kaçmak değil sevgiye koşmak
sessizdiler ama çoktular
biraz deli biraz çocuktular
denize doğru denize doğru
kolunu kaptıranlara çare bulunmaz
yaşam bizden hızlı beklesen olmaz
kararımı çoktan verdim
denize doğru denize doğru
gülmez çünkü hiç bilmez
dertleri ağır bütün kapılar çalınır
ama bilgeler sağır
mışlar mişler ne demişler
burada bulamamışlar
denize doğru denize doğru
gittim çünkü eskittim kentin sokaklarını
kimsenin umurunda değil
suratlar soğuk ardında çok şey bırakmadım
kalanları da almadım
denize doğru denize doğru
adını düşürenlere üzülsen değmez

sesini kaybedenlerin bir şarkısı olmaz
kararımı çoktan verdim
denize doğru denize doğru

Hiç yorum yok: